Köpvillkor

/Köpvillkor
Köpvillkor2017-09-14T10:44:24+00:00

Köpvillkor

Kontakt

Du är välkommen att kontakta oss om du undrar över någonting.

Mail: info (at) propartner.se
Adress: Box 5084, 402 22 Göteborg
Momsreg/VAT-nr/Orgnr: SE556500617701

Priser och produkter

Priserna är i svenska kronor inklusive moms.

Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp.

Det är ibland svårt att återge en produkt på korrekt sätt med enbart en bild. Vi gör vårt bästa för att du ska få en så rättvis bild som möjligt, men inställningar i din dator kan göra att färgen blir annorlunda och vi reserverar oss för färgavvikelser.

Propartner har rätt att ändra priser och frakter som är uppenbart felaktiga utan förhandsinformation.

Kunduppgifter

De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Personuppgiftslagen hittar du på http://www.pul.nu.

Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit. Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på mail: info (at) propartner.se

Frakter

Om du handlar under 200:- betalar du en frakt på 29:- inkl. moms.

En order över 200:- skickas fraktfritt.

Leverans

Din beställning skickas alltid med posten och tar mellan 2 – 5 arbetsdagar innan den är levererad. Detta gäller inte om du har beställt en vara som inte finns i lager och som är en beställningsvara.

Du kan också välja att hämta ditt paket i butiken. Dina varor läggs undan i en vecka, därefter makuleras beställningen. Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken.

Vi gör vårt bästa för att butiken ständigt ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut. Vi kontaktar dig om detta skulle uppstå / alternativt stryker varan på din order.

Betalning

Du väljer betalningssätt när du befinner dig i Kassan. Du kan välja mellan följande alternativ:

Kortbetalning

Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via DIBS som har en säker uppkoppling med SSL-kryptering.

Faktura 14 dagar

När du väljer att betala mot faktura är det vår samarbetspartner Klarna AB som sköter förfarandet. Klarna AB gör en kreditkontroll och är betalningsmottagare. En förutsättning för privatpersoner som handlar mot faktura är att man är folkbokförd i Sverige och är över 18 år gammal. Du måste dessutom godkännas i den kreditkontroll som görs av Klarna AB. Den adress som anges i beställningen måste stämma överens med den adress som är registrerad i folkbokföringsregistret.

En förutsättning för juridiska personer/företag att handla mot faktura är att bolaget är registrerat hos PRV samt godkänns av kreditkontrollen som görs av Klarna AB. Den adress som anges i beställningen måste stämma överens med den adress som är registrerad hos PRV.

Betalningsvillkoret är 14 dagar netto. I paketet finns en bifogad faktura där du betalar till Klarna AB. När du lägger din beställning förpliktar du dig att betala enligt gällande fakturabestämmelser. Det är också Klarna som sköter påminnelser m.m. Observera att Propartner inte får ta del av alla dina uppgifter pga Personuppgiftslagen.

Om du ångrar ditt köp eller vill reklamera en vara måste du ändå betala fakturan enligt gällande villkor. Detta för att du ska slippa påminnelseavgift m.m. Ändring av beloppet på fakturan kan endast göras i samråd med Propartner.

En avgift på 35:- tillkommer när du väljer att betala mot faktura. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta med 24%.

Dela upp betalningen:

Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet. Du kan ha upp till 50,000 kr på ditt delbetalningskonto. Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna konto sammanställs på en kontofaktura månatligen.
Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet ”Jag vill dela upp betalningen”. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt.

Klarna kommer skicka ett kontoavtal för underskrift hem till dig om ditt köp är högre än 1500 kr. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

Läs mer om de allmänna kontovillkoren på http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf.

Ångerrätt/Retur

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Paket som skickas med annan fraktfirma än Posten hämtas ej ut.
I ditt paket får du med ett kort med information om att du ska maila oss om du vill utnyttja din ångerrätt. Du får då med vändande mail en returblankett med information om hur du ska göra för att skicka tillbaka till oss. Det är viktigt att du får denna information för att undvika missförstånd!

Emballera väl! Är varan trasig vid en retur kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot posten.

OBSERVERA:

Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!

Ångerrätten gäller inte böcker/tidningar, livsmedel eller klippt metervara!

Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig.

Ett paket som inte hämtas ut på posten omfattas inte av ångerrätten så tänk på att alltid hämta ut ditt paket. Därefter går det bra att returnera.

Kontakta ALLTID oss på mail info (at) propartner.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Om du skickar tillbaka ditt paket utan att kontakta oss riskerar du påminnelseavgift pga att vi ej hämtar paket varje dag. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Varan ska vara oanvänd och ligga i sitt originalemballage (t ex plastade textilier).

Om vi inte kan komma överens vid vad som gäller vid ångerrätt hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.

Pengar i retur inom 30 dagar.

Ej uthämtat paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut den order du har beställt kommer vi att debitera dig 400:- för att täcka våra omkostnader. Vid utlandsbeställningar debiteras den faktiska frakten tur och retur!

Vi lägger ner mycket tid och omsorg på att packa och skicka paket och en order som inte blir uthämtad är mycket tråkigt för både dig och oss!
Obetalda fakturor går vidare till Inkasso.

OBS! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas inte som en retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss tills du hör av dig. Observera att inga pengar går i retur eller att fakturan krediteras förrän du hör av dig till oss!

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta ALLTID oss vi reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakta oss. Skickar du ändå en vara tillbaka utan att kontakta oss först kan vi inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.

Pengar i retur sker inom 30 dagar.

Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.

Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse för Propartners sida, som gör att Propartner ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall ugöra grund till att Propartner befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Butiken har stängt och öppnar åter 9/8.
Välkommen åter! Avvisa